Ön tudja mivel foglalkozik a hivatal?

Ünnepi megemlékezés a 48/49-es forradalom és szabadságharcról
2024-03-08
Sportnaptár a 2024-es évre
2024-03-11

Utoljára frissítve 2024-03-11

Egészen biztosra vesszük, hogy már mindegyik olvasónknak volt valamilyen dolga a hivatallal, ám abba belelátni, hogy a hétköznapi élet miként zajlik a hivatalnál, más, mint egy-egy ügyet elintézni.

A Sándorfalvi Közös Önkormányzati Hivatal a sándorfalvi és a dóci önkormányzatból tevődik össze. Ennek megfelelően bizonyos ügyekben a sándorfalvi önkormányzat segíti a dócit. A sándorfalvi önkormányzat csoportokra bontva dolgozik.

ÖNKORMÁNYZATI CSOPORT: +36 62/572-973

  • képviselő-testület és bizottságok működésével kapcsolatos feladatokat,
  • munkajogi és létszámgazdálkodással összefüggő egyes feladatokat,
  • egyéb napi működésekhez szükséges irodai munkát látnak el.

ADÓ CSOPORT: +36 62/572-970

Az adó ügyekkel foglalkoznak, így például az iparűzési adóval, a kommunális adóval és az idegenforgalmi adóval.

IGAZGATÁSI ÉS HATÓSÁGI CSOPORT: +36 62/572-967

Feladatuk:

  • kereskedelmi-ipari hatósági és igazgatási eljárás, szálláshely-üzemeltetők nyilvántartása
  • birtokvédelem
  • polgári jogi igények
  • rendeletalkotási munka előkészítése, előterjesztések készítése Képviselő-testület részére
  • közösségi együttélés alapvető szabályait sértő magatartások miatti eljárások
  • hirdetményi ügyek földforgalmi és egyéb témában
  • szerződések jogi előkészítése és véleményezése

Ezen csoporthoz tartozik még a Közterület-felügyelet is.

KÖZTERÜLET FELÜGYELET: +36 62/572-971

  • közterület-használati engedélyekkel,
  • fakivágási engedélyekkel,
  • kóbor, gazdátlan kutyák befogása és ideiglenes jellegű elhelyezése,
  • városunk tisztaságával és rendjével kapcsolatos jogszabályok betartatása.

SZOCIÁLIS ÉS ANYAKÖNYVI CSOPORT: +36 62/572-962

  • szociális támogatási ügyek intézése,
  • közfoglalkoztatási program koordinálása.

ANYAKÖNYVI ÜGYINTÉZÉSEK:

  • rögzítik a születéseket, elhalálozásokat, házasságkötéseket,
  • hagyatéki ügyekben járnak el,
  • a népesség nyilvántartás feladatai
  • polgári házasságkötéseknél a párokat anyakönyvvezető kollégáink adják össze.

Hétköznap, munkaidőben a házasságkötés ingyenes. Ennek helyszíne, a hivatal felújítása után, az épület új szárnyában álló tárgyaló terem lett.

MŰSZAKI ÉS BERUHÁZÁSI CSOPORT: +36 62/572-969

  • műszaki, építésügyi, államigazgatási, önkormányzati hatósági, igazgatási feladatokat,
  • pályázatokkal, beruházásokkal összefüggő műszaki jellegű feladatokat látnak el.

TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI CSOPORT: +36 62/572-950

  • önkormányzati és intézményi pályázati ügyintézés.

PÉNZÜGYI ÉS GAZDÁLKODÁSI CSOPORT: +36 62/572-965

Az önkormányzat, illetve annak intézményeinek gazdálkodását vezeti, így a könyvelés és a számlázás tartozik az ő feladataikhoz.