Ezért nem volt áram, és ezért akadozott a vízszolgáltatás

2. napirendi pont: Fedezet biztosítása a Sándorfalva, Alkotmány krt-on folyó útjavításokhoz kapcsolódó padkázási munkák költségeihez
2018-09-07
Meghívó Közmeghallgatásra
2018-09-17

A múlt hét végén forrt a Facebook, mert az áram- és vízszolgáltatónál is voltak meghibásodások.

Gajdosné Pataki Zsuzsanna polgármester tájékoztatást kért és kapott az NKM Áramszolgáltatótól és az Alföldvíztől is, ezeket a leveleket közöljük szerkesztett formában.

Oszlopkapcsoló meghibásodása okozta az áramszünetet

„2018. szeptember 10-én Társaságunkhoz (is) eljutott megkeresésükben foglaltakat az NKM Áramhálózati Kft. illetékességi körében megvizsgáltuk. Sándorfalva egy részén 2018. szeptember 8-án tapasztalt feszültségkimaradások, az az aznapi zavartatásokat egy, a közcélú villamos elosztóhálózat érintett szakaszán lévő középfeszültségű hálózati oszlopkapcsoló érintkezési meghibásodása okozta. A berendezés váratlan hibájából adódóan rövid idejű zárlati jelenségek keletkeztek, amelyek időnkénti áramkimaradás formájában voltak érzékelhetőek a település egyes helyein.

A rövid idejű hálózati zárlatokat egy automatikus védelmi berendezés minden esetben érzékeli, és ez a védelmi berendezés átmenetileg feszültségmentesíti az érintett hálózati szakaszt, hogy annak károsodása, illetve a hosszabb idejű üzemzavarok kialakulása elkerülhető legyen. Ezen kikapcsolásokat Társaságunknál műszaki és minőségbiztosítási okokból rögzítjük és ezek alapján azon hálózatszakaszokat, amelyeken a kikapcsolások gyakorisága megnövekszik, soron kívüli bejárással ellenőrizzük. Az ilyen bejárások során felderített hibák elhárításáról, a különböző műszaki szempontokat figyelembe véve azonnal, illetve tervezett javítással intézkedünk. Jelen esetben a hibafeltárást követően munkatársaink a lehető leggyorsabban intézkedtek a hibajelenség megszüntetéséről.

Tájékoztatjuk Önöket, hogy a közcélú elosztóhálózaton olykor tapasztalható rövid idejű zavartatások bizonyos mértékig a villamos hálózat üzemeltetésének elkerülhetetlen velejárói, azokat sajnos teljes mértékig kiküszöbölni nem lehet. Ugyanakkor biztosítani kívánjuk Önöket, hogy az NKM Áramhálózati Kft. saját illetékességi körében mindent megtesz annak érdekében, hogy hosszú távon ügyfeleink megbízható partnerei legyünk és a villamosenergia-szolgáltatás az elvárt minőségi színvonalon, folyamatosan rendelkezésre álljon szolgáltatási területünk valamennyi felhasználási helyén.”

Alföldvíz: átmenetileg leállt az egyik kút

„A készenlétet ellátó munkatársaink valamint diszpécserszolgálatunk 2018. szeptember 9-én 20:00-kor helyi munkatársunktól, telefonon kapott tájékoztatást Sándorfalva teljes területére kiterjedő nyomáscsökkenésről. Ezt követően az irányítástechnikai rendszer által automatikusan generált sms-t este 20 óra 28 perckor kaptuk meg. Az SMS szerint »Sándorfalva glóbusz szint alacsony mínusz 2 centiméter«. Mivel az SMS értesítést megelőző telefonos bejelentés nyugtázását követően a készenlétben lévő irányító munkatársunk azonnal elrendelte a helyszíni kiszállást, az SMS beérkezésekor már úton voltak a készenlétes vízműkezelő kollégák.

A vízműkezelő kollégák kézi vezérléssel elindították az 5. jelű kutat, ezt követően a vízhiány megszűnt. Az előzetes vizsgálat alapján valószínűsíthető, hogy a vízhiányt az 5. jelű, technológiára termelő kút – irányítástechnikai meghibásodásra visszavezethető – leállása okozta, azonban a meghibásodásról jelzés, SMS üzenet nem, illetve késve érkezett, ezért késve tudtuk a hibaelhárítást megkezdeni, így előállt az Önök által észlelt, a település teljes területére kiterjedő nyomáscsökkenés. A víztisztító technológia működésében zavart nem észleltünk, a vízhiány egyértelmű oka az 5. jelű kút szolgáltatásból történő kiesése volt.

A felmerült, irányítástechnikával összefüggő hibajelenség feltárást és kijavítását a megkezdtük.

Annak eredményéről a hibaelhárítást követően tudok tájékoztatást nyújtani.

Jelenleg a vízszolgáltatás Sándorfalva Város területén folyamatos, a kutak üzemelnek, a glóbusz vízszintje megfelelő.”

Betűméret