Útfelújítás: ennyi jut egy negyedrendű útra

Újra hőségriadó! Figyeljen, vigyázzon magára!
2017-07-20
Sándorfalvi Kisbíró – 2017. július
2017-07-28

Még a tavasszal egyszer csak elkezdték fölkaparni a Szegedet Csongráddal összekötő utat. Megjelentek a „horzsolások” Sándorfalván belül a Sövényházi úton, illetve a település és a megyeszékhely között is.

Több hullámban dolgozott itt a Magyar Közút, most már ott tartunk, hogy a szeméttelepi bekötőúttól az Alkotmány körúti kereszteződési gyakorlatilag végig föl van marva az aszfalt. A nyomvályúk így eltűntek, de hogyan lép innen tovább a Közút?

Egyelőre igazából sehogy. Kósa Veronika megbízott kommunikációs osztályvezető május 17-én kelt levelében az alábbiakat válaszolta a fönti munkákkal kapcsolatban:

„A 4519-es jelű Csongrád–Szeged összekötő út érintett szakaszait a balesetveszélyes nyomvályú és kigyűrődések miatt a szegedi mérnökségen dogozó munkatársaink marták le. Csiszoló marást végeztek, a cél az volt, hogy egyenletes felület alakuljon ki, amely lehetővé teszi a burkolatra hulló víz elvezetését és megszünteti, valamint csökkenti a nyomvályú mélységét. Ezeken a szakaszokon jelenleg további beavatkozás nem várható.”

utfelmaras01

És lesz, van „útfelújítás” a szatymazi összekötőn is. Kósa Veronika azzal az úttal kapcsolatban azt írta: „A 4525-ös jelű Sándorfalva–Zsombó összekötő út felújítását több ütemből, valamint több forrás felhasználásával tervezzük megvalósítani. Európai uniós forrásból (TOP):

  • 2+126–3+345 kilométerszelvények,
  • 5+070–7+523 kilométerszelvények.

Hazai forrásból:

  • 0+000–2+126 kilométerszelvények,
  • 3+345–5+070 kilométerszelvények,
  • 7+523–8+735 kilométerszelvények.

A 4525-ös jelű összekötő út 2+126–3+345 és az 5+070–7+523 kilométer-szelvények közötti szakaszok támogatási szerződéssel rendelkeznek, a kivitelezési tervek elkészítése elkezdődött. A kivitelezési munkák várhatóan 2017 szeptemberének második felében indulhatnak meg. A hazai forrású projektek megvalósítása a forrásbiztosító kormánydöntést követően indulhatnak meg.”

utfelmaras02

Magyarul, „meg kell köszönni”, hogy ezt is megcsinálták.

Sándorfalva ebből a szempontból kifejezetten szerencsétlen helyzetben van: a szatymazi ki- és a csongrádi átvezető útja is négyszámjegyű, azaz rendesen felújítani csak „tévedésből” fogják.

Ugyanis az útfelújítási pénzeknél előbbre valók az autópályák, az egy- és kétszámjegyű főutak, és a három számjegyű összekötő utak is.

Csongrád megyére vonatkoztatva ez azt jelenti, hogy a 4519-es főút felújítása abból kezdődhet meg, ami megmarad abból a pénzből, amiből karbantartották az M5-ös és M43-as autópályát, az 5-ös, a 43-as, a 45-ös, a 47-es és az 55-ös főutakat, a 430-as, a 451-es, az 502-es összekötő utakat.

És ezután is versenyezni kell a többi alsórendű úttal is…

Ossza meg ismerőseivel írásunkat!
Facebook
Betűméret