Utoljára frissítve 2016-10-17
Összefoglaló lakossági tájékoztató a 2010. december 16-i Képviselő-testületi ülésről.
A testület 2010. évi utolsó, december 16-i ülésén áttekintette a településünkön alkalmazandó árakat és díjakat szabályozó rendeleteit.
A 2011. évre tervezett fejlesztési munkálatok pluszköltségei miatt indokolt volt az ivóvíz díjának inflációt meghaladó, 7,63 %-os és a rendelkezésre állási díj emelése is, melyek a következők szerint alakulnak: a rendelkezésre állási díj 570 Ft + áfa, az ivóvíz díja 127 Ft/m3 + áfa (amely összeg 42 Ft + áfa fenntartási alapot tartalmaz).
A közterület-használatra vonatkozó rendelet módosításai közül jó tudni, hogy 2011-től az építési engedély jogerőre emelkedésétől számított egy évig nem kell közterület-használati díjat fizetni. A jövő évtől közterület-használati engedélyt kell kérni a buszmegállókban kihelyezett lakossági hirdetésekért, azonban semminemű hirdetés nem helyezhető el a május 1. téri buszpályaudvaron. Továbbá a nyomvonal jellegű közműbekötések (pl. szennyvíz csatorna leágazása) esetében a közterület-használat díjmentes.
2011. évi közterület-használati díjak
1. |
A közterületbe 10 cm-en túl benyúló üzlethomlokzat /portál/, kirakatszekrény, üzleti védőtető /előtető/, ernyőszerkezet, hirdető – berendezés /fényreklám/, cég- és címtábla, üzleti szállítás, rakodás alkalmával göngyölegek elhelyezése |
130.-Ft/m2/hó |
2. |
Árusító és egyéb fülke |
270.-Ft/m2/hó |
3. |
Teher- és különleges gépjárművek, valamint ezek vontatmányainak elhelyezése: – 3 t összsúly alatt – 3 t összsúly felett (vontatmánnyal együtt) |
180.-Ft/m2/hó 240.-Ft/m2/hó |
4. |
Önálló hirdető berendezés, reklámtábla |
500.-Ft/m2/hó |
5. |
Építési munkával kapcsolatos állvány, építőanyag és törmelék: – lakásépítésnél és lakásfelújításnál – egyéb építési munkáknál |
60.-Ft/m2/hó 70.-Ft/m2/hó |
6. |
Alkalmi és mozgóárusítás, üzleten kívüli kereskedés |
290.-Ft/m2/nap |
7 |
Helyben készített élelmiszerek elfogyasztó helyei (nem vendéglátás) |
100.-Ft/m2/hó |
8. |
Vendéglátó – ipari előkert |
130.-Ft/m2/hó |
9. |
Alkalmi vásár |
130.- Ft/m2/nap |
10. |
Mutatványos tevékenység, cirkusz (min. alapterület: 300 m2) – hirdetés nélkül – hirdetéssel |
60.-Ft/m2/nap 70.-Ft/m2/nap |
11. |
Közhasználatra még át nem adott terület ideiglenes hasznosítása (nem mezőgazdasági célra) |
30.-Ft/m2/hó |
12. |
Alkalmi rendezvények |
60.-Ft/m2/nap |
13. |
Tüzelő 72 órán túli tárolása |
60.-Ft/m2/nap |
14. |
Közterületen építési anyag 1 éven túli tárolása |
70. –Ft/m2/nap |
15. |
Plakát, hirdetmény: A/3 méretig(402mmx297mm) A/3 méretet meghaladó |
1000.- Ft/hó 2000.- Ft/hó |
Még 2008-ban megállapodott az önkormányzat a Szegedi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft-vel a települési szilárd hulladékszállítás díjának következő három évben való emelésének mértékéről, ennek értelmében 2009-ben 25 %-kal emelkedett a szolgáltatás ára, míg a 2010-es és 2011-es években a megelőző évi infláció értéke plusz 8 %-os mértékben. Így 2011-ben a lakossági szemétszállítás díja bruttó 2.294. Ft /hó /ingatlan.
Az önkormányzati lakások lakbérének összege az infláció mértékével emelkedik a jövő évtől:
Szociális helyzet alapján bérbe adott lakásoknál:
Összkomfortos: 291 Ft/m2/hó
Komfortos: 246 Ft/m2/hó
Félkomfortos: 158 Ft/m2/hó
Komfort nélküli: 87 Ft/m2/hó
Költségelven bérbe adott lakásoknál:
8 lakásos bérház (Alkotmány krt. 23.) 483 Ft/m2/hó
4 lakásos bérház (Petőfi utca 91.) 490 Ft/m2/hó
A testület módosította a piaci, vásári díjszabást szabályozó rendeletét. Hatályon kívül helyeztek olyan díjtételeket, amelyek alkalmazására már évek óta nem került sor pl.: járkálva árusítás, lovaskocsiról árusítás. A megmaradó díjtípusok mértéke az inflációval megegyező mértékben, 5 %-kal emelkedik.
Piaci, vásári helypénz díjszabás 2011. évben
Járműről árusítás |
||
1./ |
Tehergépjárműről /3 t alatt/ |
600.- Ft |
2./ |
Személygépkocsiról |
496.- Ft |
|
|
|
Sátorban, padokon, bódéban, állványokon, földön való árusítás |
||
3./ |
Az elfoglalt terület után m2-enként |
152.- Ft |
4./ Asztalfoglalás, havonta és folyóméterenként 600.- Ft |
||
5./ |
Pecsenyesütők, italmérők m2-enként |
232.- Ft |
|
|
|
Állandó árusítóépület /helyiség/ havi díja |
||
6./ |
Havonta m2-enként |
232.- Ft |
7./ |
Az épületek előtt ideiglenes kirakodás díja |
152.- Ft |
8./ |
A piacon, vásáron a helyfoglalás díja folyóméterenként |
112.- Ft |
|
|
|
Búcsúvásáron |
|
|
9./ |
Az elfoglalt terület után m2-enként |
472.- Ft |
10./ |
Pecsenyesütők, italmérők m2-enként |
680.- Ft |
11./ |
Mutatványosok, lövöldések elfoglalt terület után m2-enként |
160.- Ft |
|
Az árak alkalmanként, naponta értendők. A feltüntetett helypénzek az ÁFA-t nem tartalmazzák.
A személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások és szolgáltatások közül egyedül az ebéd házhoz szállításának bruttó térítési díját emelte a testület, amelynek értéke így a következő: 100 Ft/adag.
Az állami költségvetés által biztosított támogatások összege 2011. évben szűkülni fog, önkormányzatunknak előreláthatólag közel 12-16 millió Ft-tal kevesebb állami támogatással kell számolnia. Az önkormányzat által nyújtott szolgáltatások színvonalának megőrzése érdekében indokolttá vált az iparűzési adó emelése a következők szerint: az állandó jelleggel végzett iparűzési tevékenység esetén az adó évi mértéke az adóalap 2 %-a. Ugyancsak a csökkenő állami támogatás indokolta a kommunális adó 6500 Ft-ra emelését.
Elfogadták a képviselők a 2010. évi költségvetés harmadik módosítását. A módosítást a központi támogatások utólagos folyósítása és azok kiadási feladatokra történő visszatervezése indokolta.
A testület bizottságai megvitatták, a képviselő-testület elfogadta az önkormányzat 2011. évi költségvetésének koncepcióját. Elkészítéséhez figyelembe kellett venni a következő évre vállalt feladatokat és a rendelkezésre álló forrásokat. Ahogy azt már évek óta megszokhattuk, önkormányzatunk a következő évben is kevesebb központi költségvetési támogatásból kényszerül gazdálkodni. Így a meglévő intézmények és szolgáltatások mennyiségének és színvonalának megőrzése érdekében alapvető fontosságú, hogy az önként vállalt feladatok (pl. vérvétel, művészeti iskola) minél inkább önfinanszírozóvá váljanak, az önállóan működő intézmények (önkormányzati kft-k, szociális és kulturális intézmények) saját bevétele pedig növekedjen.
Négy évvel ezelőtt az önkormányzat kettő gazdasági társaságot – Városfejlesztő Kft. és Városüzemeltető Kft. – hozott létre a Pallavicini Terv megvalósítására, közfeladatok ellátására. A Pallavicini Terv végrehajtása /az elképzelések szerint halad/ azóta „pályára állt”. Az önkormányzati kiadások racionalizálása miatt indokolt volt a Kft-k működésének felülvizsgálata, melynek eredményeként megállapítást nyert, hogy a működési költségük csökkenthető, ha a két Kft összeolvad. Ezt tudomásul véve a testület úgy döntött, hogy a két Kft-ből összeolvadással egy önkormányzati közhasznú nonprofit kft-t hoz létre.
Megtárgyalták és elfogadták a képviselők a testület 2011. évre szóló munkatervét, mely szerint tervezetten nyolc alkalommal üléseznek majd a következő évben. A közmeghallgatás 2011. április 28-án lesz, melynek témája Sándorfalva Szabályozási Tervének és Helyi Építési Szabályzatának módosítása. (A részletes munkaterv megismerhető a Kisbíró c. újság 2011. januári számának 4. oldalán*.)
A képviselő-testület elfogadta a Polgármesteri Hivatal elmúlt egy évi munkájáról szóló beszámolót. A Polgármesteri Hivatalban a jegyző vezetésével 34 fő a következő szervezeti egységekben látja el a különféle önkormányzati és államigazgatási feladatokat: Önkormányzati Iroda, Pénzügyi-gazdálkodási Iroda, Szociálpolitikai Iroda, Igazgatási Iroda, Közterület-felügyelet, I. fokú építésügyi hatóság, Műszaki-beruházási Iroda, Anyakönyvi-népességnyilvántartás, Okmányiroda és Iktató. A 2010. évben a Hivatal mindennapi munkája melletti legnagyobb kihívása az országgyűlési és önkormányzati választások lebonyolítása volt. A 2011-re várható „kiegészítő” feladat a népszámlálás lesz.
A 2011 januárjában átadásra került beruházások miatt szükséges volt módosítani az Egyesített Egészségügyi és Szociális Intézmény (EESZI) Alapító Okiratát; a Bölcsőde férőhelyszáma 24 főről 48 főre emelkedik, az Idősek nappali otthona férőhelyszáma 25 főről 30 főre emelkedik és telephelye az eddigi Dózsa György utca 2. szám alól a Dózsa György utca 33. szám alá kerül. Az EESZI székhelye a jövőben a Szabadság tér 4/a. lesz.
A képviselő-testület a kötelezően létrehozandó szociálpolitikai kerekasztal tagjai közé a 2010-2014-es időszakra Sebestyén András alpolgármestert delegálta.
*A Sándorfalvi Városi Újság, Kisbíró példányszámai a www.sandorfalva.hu/ Kisbíró példányszámok menüpont alatt tölthetőek le.