Lehet biztonságosan netezni? Igen, csak oda kell figyelni

Egyenlő Bánásmód Hatóság: van segítség, ne szégyelljen hozzájuk fordulni!
2017-01-24
Sándorfalvi Kisbíró – 2017. január
2017-01-27

A Pallavicini Sándor Általános Iskola tanulóinak tartott a Vodafone Digitális Iskola Program keretén belül internetbiztonsági oktatást.

A Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat oktatói által vezetett interaktív foglalkozás célja, hogy segítse a diákokat a digitális térben leselkedő veszélyek elkerülésében. Hétfőn az alsó-, kedden a felsőtagozatos diákoknak beszéltek arról, mi mindenre kell odafigyelni ahhoz, hogy az internetezés valóban szórakozás legyen, és ne érjen senkit sem semmilyen baj.

– Ha nem világosítjuk fel a gyermekeket az online veszélyekről, igen sebezhetővé válnak – mondta Marchhart Pál, a Vodafone Magyarország vállalati kapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettese – Az eszközök biztosítása mellett segítenünk kell a diákokat a digitális képességek megszerzésében, valamint a digitális térben leselkedő veszélyek elkerülésében egyaránt. E három célt együttesen szolgálja a Vodafone Digitális Iskola Program.

A Vodafone Magyarország és a Vodafone Magyarország Alapítvány 2015 decemberében indította el a Vodafone Digitális Iskola Programot a hátrányos helyzetű fiatalok digitális ismereteinek fejlesztése és a magyarországi oktatás digitális átalakításának ösztönzése érdekében. Az indulás óta a vállalat 1300 Vodafone Tab SpeedLTE táblagépet osztott ki huszonöt iskolában országszerte, valamint díjmentesen biztosítja az oktatási célú használathoz szükséges havi 3 gigabájt adatforgalmi keretet is. A közel 700 érintett pedagógus már 2016 tavaszán részt vett az internetbiztonsági oktatáson, így most az iskolákat látogatják végig az oktatók.

Sándorfalvára Krnács András oktató, a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat szakértője látogatott el. – A Safer Internet-program egy uniós program, amelynek az a célja, hogy a gyerekekkel beszélgetve hívjuk föl a figyelmet arra, hogyan kell biztonságosan internetezni. Arra akarjuk megtanítani őket, hova ne kattintsanak. Ebben segít a Vodafone. Közösen dolgozunk most ezen. Igyekszem mindig bevonni a diákokat is az óra menetébe. Ha csak én beszélnék, elaludnának, de ők, a hetedikes, nyolcadikos korosztály már komolyan érdeklődik, vannak már – mondjuk így – internetélményeik, amelyeket szívesen osztanak meg egymással. Alsótagozaton másabb, játékosabb a módszer, ott még ösztönösebben használják: „rászabadulnak” a technikára, figyelik a nagyobb testvért, a szülőket, az ő tapasztalataikat igyekeznek ők is alkalmazni. Az is nagyon érdekes, hogy gyakorlatilag hónapról hónapra többet és többet tudnak a diákok a netről – mondta Krnács András.

Szolnoki Máté az egyik legaktívabb volt a hetedikesek közül: – Eddig úgy tudtam, az IP-cím, az nem változik, de kiderült, nem így van. De volt más érdekesség is, a jelszavakkal kapcsolatban például – mondta a 7. b-s diák. Máté akkor internetezik otthon, amikor a szülei megengedik. Körülbelül egy–másfél órát ülhet a gép elé azután, ha fölkészült a másnapi órákra. Zenét szoktam hallgatni, a Facebookon szoktunk beszélgetni, a focicsapattal kapcsolatos dolgokat szoktuk például megtárgyalni – tette hozzá Máté.

FACEBOOK
TWITTER
Betűméret