Júliusi Bűnmegelőzési Hírlevél

Tájékoztatás vendéglátó-ipari vállalkozások részére
2011-07-06
2011.06.30/02 – 2sz melléklet
2011-07-19

Mint ismeretes, az önkéntesség az EU egyik alapelve, 2011 pedig az Európai Önkéntesség Éve. Az önkéntes tevékenységek fejlesztik a szociális készségeket és kompetenciákat, segítik a társadalmi szolidaritást, valamint sokoldalú tapasztalatot nyújtanak. Javára szolgálnak mind az önkénteseknek, mind a közösségeknek, és hozzáadott értéket nyújtanak a társadalom számára.

 

A KÉK VONAL Gyermekkrízis Alapítvány 100 órás alaptanfolyamot végzett önkéntesek bevonásával működteti az Ifjúsági Gyerektelefont, az Eltűnt Gyerekek Segélyvonalát, valamint a Kék Vonal Internet Helpline szolgáltatást. Ezek kiemelt célja a gyerekbántalmazás, valamint a gyerekek szökésének, eltűnésének megelőzése, valamint a biztonságos internet-használat elősegítése. Emellett kiemelt szerepet kap a gyermek- és fiatalkorban elkövetett öngyilkosságok megelőzése, melyre – mint azt a szomorú aktualitások is bizonyítják – nagyon is oda kell figyelni.

Az Alapítvány munkatársai önkéntesek toborzásához kérték segítségünket, ezért abban a reményben, hogy ezzel is hozzájárulunk eredményes működésükhöz, mellékeljük a KÉK VONAL profilját, tevékenységét is bemutató felhívást.

 

EGÉSZ ÉVBEN AZ ÖNÖK BIZTONSÁGA ÉRDEKÉBEN!

Rendőrségi segélyhívó: 107

Központi segélyhívó: 112

TELEFONTANÚ: 06/80/555-111

 

Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság Bűnügyi Igazgatóság Bűnmegelőzési Osztály

6722 S z e g e d Kossuth L. sgt. 22-24 sz. Tel.: 62/562-400/11-65, 62/562-410

e-mail: barka@csongrad.police.hu

 

Kék Vonal: a gyerekeket meg kell hallgatni!

 

A Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány 1993-ban jött létre

azzal a céllal, hogy a gyerekeknek, fiataloknak legyen

közvetlen lehetősége segítséget kérni,

problémáikat, gondolataikat megosztani.

Mottónk 17 éve változatlan: a gyerekeket meg kell hallgatni és a felnőtteket segíteni kell abban, hogy erre képesek legyenek. Alapértékeink a gyerekközpontúság, a bizalom, a felelősség és az együttműködés.

A Kék Vonal minden munkatársa és önkéntese azért dolgozik, hogy a gyerekek valódi odafigyelést, elfogadást, a bajban segítséget kapjanak. Hiszünk abban, hogy ehhez a legjobb út az együttműködés, mert minden felnőtt közös felelőssége, hogy a gyerekeknek jobb legyen. Gyerekekkel foglalkozó szakemberek számára anonim konzultációs szolgáltatást nyújtunk Szakember – Szakember Vonalunkon keresztül (telefon keddenként 10-14 óráig: 061-302-0944, e-mail: szakemberek@kek-vonal.hu).

A 116111 Ifjúsági és Gyerektelefon, valamint a 116000 Eltűnt Gyerekek Segélyvonala a nap 24 órájában hívható bármilyen telefonhálózatból ingyenesen, anonim módon. A 116111-es számon működik a Kék Vonal Internet Helpline szolgáltatása, amely konzultációs lehetőséget biztosít internethasználattal, biztonságos netezéssel kapcsolatban gyerekeknek és szüleiknek. Szolgáltatásaink online is elérhetőek, e-mail és chat konzultációt a honlapunk biztonságos rendszerén keresztül vehetnek igénybe a rászorulók. A Gyerektelefonok kiemelt céljai a gyerek- és fiatalkorban elkövetett öngyilkosságok, a gyerekbántalmazás, valamint a gyerekek elszökésének, eltűnésének megelőzése és a gyerekek biztonságos internethasználatának lehetővé tétele.

Az ügyeletet napközben 100 órás alapképzésünket elvégzett önkéntesek látják el. Jelenleg közel 100 önkéntessel dolgozunk, önkéntes programunk 2010-ben elnyerte az Év Önkéntes Programja díjat.

Aktuális képzésünk szeptemberben kezdődik, melyre várjuk minden 20 és 60 év közötti érdeklődő jelentkezését, aki kész meghallgatni és telefonos vagy online konzultációval segíteni a hozzánk forduló gyerekeket és fiatalokat. A képzésről, a kiválasztásról további információ: onkenteskepzes@kek-vonal.hu

További információ az alapítványról, szolgáltatásainkról az alábbi elérhetőségeken kérhető:

e-mail: info@kek-vonal.hu

weboldal: www.kek-vonal.hu

Ossza meg ismerőseivel írásunkat!
Facebook
Betűméret