Utoljára frissítve 2016-11-01
Államreform Operatív Program – 1.A.2/A számú,
„A sándorfalvi Polgármesteri Hivatal szervezetfejlesztése” című projekt keretében
Projekt kedvezményezettje: Sándorfalva Város Önkormányzata (6762 Sándorfalva, Szabadság tér 1.)
A projekt összköltsége 21 698 000 Ft melynek 92%-át az Európai Unió és az Európai Szociális alap társfinanszírozza, a támogatás mértéke: 19.962.160 Ft.
A projekt megvalósításának időtartama:
2008. december 20-tól 2010. május 20-ig.
Szervezetfejlesztési tanácsadási tevékenységek a Corporate Values Szervezetfejlesztési és Vezetési Tanácsadó Kft. közreműködésével valósultak meg
1.1 Stratégiai műhelymunka
A modul célja
A stratégiai műhelymunka célja, hogy a hivatal közvetlen vezetése az érintettek – korábbi folyamatelemek során felmért – elvárásainak kielégítésére olyan stratégiákat alakítson ki, amelyek reagálni tudnak ezekre az elvárásokra, így növelve az érintettek elégedettségét, ezáltal a szervezet sikerességét. Az összes érintett elvárásainak ismeretében a cél tehát olyan szervezeti irányvonalak meghatározása, amely a kielégíti ezeket az igényeket, levetíthető a napi működés szintjére és a szervezet tagjai számára motiválóak.
A modul fő megállapításai
A Hivatalban rendszeres ellenőrzést végrehajtó felettes szervek (ÁSZ, MÁK) ne találjanak hiányosságokat. Ezen célkitűzés kapcsán a Hivatal jelenleg is jól teljesít, ugyanakkor fontos, hogy az eredmények továbbra is jók maradjanak.
Asszertivitás javítása – egymás felé való igénykifejezés a határidők, feladatleosztások kapcsán
1.1 Ügyfélszolgálati folyamatok elemzése
A modul célja
Az ügyfélszolgálati folyamatok, a Polgármesteri Hivatal lakossághoz kötődő legfontosabb tevékenysége. A modul célja ezeknek a folyamatoknak a felülvizsgálata és hatékonyságuk növelése volt. Részletes folyamatelemzésen keresztül olyan újításokat vezettünk be, amelyek jobban illeszkednek a Hivatal által megfogalmazott Küldetéshez és stratégiai célokhoz.
A modul fő megállapításai
A városüzemeltetéssel kapcsolatos bejelentések a Hivatalba érkeznek, azonban a Városüzemeltetési Kft. kezeli őket. A két szervezet között a feladat-átadási folyamat tisztázásával lehetne javítani a bejelentések és panaszok kezelésén, ellátottságán.
1.2 Felügyelt intézményekkel való kapcsolattartás elemzése
A modul célja
A felügyelt intézményekkel való kapcsolattartás és együttműködés a Polgármesteri Hivatal külső érintettekhez köthető másik legfontosabb tevékenysége. A modul célja a Főfolyamatelemzés során felvetett problémakörök mélyebb vizsgálata, a mögöttük húzódó oksági rendszer feltárása, és megfelelő átalakításokkal a munkafolyamatoknak hatékonyságának növelése volt. Olyan újításokat vezettünk be, amelyek jobban illeszkednek a Hivatal által megfogalmazott Küldetéshez és stratégiai célokhoz, valamint segítik a korábbi elemekben (a diagnózisban és a főfolyamatban) feltárt nehézségek megoldását.
A modul fő megállapításai
Annak felmérésére, hogy a támogatásért cserébe milyen feladatokat várhat el az önkormányzat a cégtől, az első lépést egy árlista létrehozása jelentené. Minden feladatról készülne megrendelési megbízás, amely tartalmazná a szolgáltatás költségeit és a rendelkezésre bocsátott erőforrásokat. A számlázás ténylegesen nem valósulna meg, mégis kimutathatóvá válnának a Hivataltól érkező megbízások bekerülési költségei. Az is egyértelművé válna, hogy milyen valós és milyen tervezett feladatok valósultak meg a rendelkezésre álló támogatási költségkeretből.
A cég oldalán ez a rendszer elősegítené a hatékony erőforrás-tervezés megvalósítását és az önfenntartó képesség javítását. A megrendelési rendszer nyilvántarthatóvá tenné az önkormányzati tevékenységek ellátásán felül rendelkezésre álló erőforrásokat, így a cég tervezhetne további megrendelések elvállalása kapcsán.
Az elvégzett feladatot listaárának meghatározásakor az önköltség és a piaci érték egyaránt lényeges – ennek érdekében a fix és változó költségeket egyaránt szükséges rávetíteni az egyes tevékenységekre.
1.3 Partnerek bevonása a döntéshozatalba
A modul célja
Az önkormányzat a vele egyenragú, szintén a városért, a városban tevékenykedő partnerekkel: vállalkozókkal, civil szervezetekkel, társhatóságokkal együtt tudja elérni a legfontosabb célokat. A kapcsolat fejlesztése során áttekintettük a jelen történeti adottságait, és bevezettünk olyan fókuszokat, amik tovább erősíthetik mind a döntések előkészítését, széleskörűbb megtárgyalását, mind a célok közös végrehajtását, a helyi nem önkormányzati erők összekapcsolását.
A modul fő megállapításai
mind pedig a határidők teljesülését
Közreműködő szervezet:
VÁTI Magyar Regionális Fejlesztési és Urbanisztikai Kht.
Közigazgatás Operatív Programok Igazgatóság
1016 Budapest, Gellérthegy u. 30-32.
Telefon: (1)224-3221
Fax: (1)224-3115